söndag 27 januari 2013

PHOTOJOURNALISM_JAN BERNHARDTZ_THE OLD SCHOOL PHOTOGRAPHY

The Umbrella Photographic Institute:Images is subject to copyright/Sweden/Street Scene© Photo:Jan Bernhardtz

 Jag heter Jan Bernhardtz. Jag kommer från Sverige. Jag gick på en fotografiskola i Stockholm som drivs av den berömda Christer Strömholm. En av lärarna var Anders Petersen. Nu en välkänd fotograf. Efter att ha lämnat skolan arbetade jag aldrig riktigt som fotograf. Istället arbetade jag på ett sjukhus och senare ett elektronikföretag. För några år sedan var jag pensionerad och flyttade från Sverige till Berlin. Mitt intresse för fotografi startade igen. Jag har inte visat upp mitt arbete. Än.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

_______________ PHOTOJOURNALISM_IN TIME __________

Street art and graffiti as an accepted art form Street art kom i början av 1970-talet, då började ungdomar i USA måla på väggar med sprayfär...